To be or not to be a different pedagogical coordinator: that is the question
DOI:
https://doi.org/10.5585/dialogia.N27.7073Keywords:
pedagogical coordinator, pedagogical process, school arena.Abstract
The present discussion brings up that it is necessary to think about a pedagogical coordination that bets in a different way to manage the pedagogical process in the school arena. It is argued, therefore, that the pedagogical coordinator have a different pedagogical approach, adopting new ways, inverse positioning then what trends from the common sense. It is concluded that to practice the pedagogical coordinator in a different way, a great deal of effort, desire to get it right, willingness and availability from the pedagogical coordinators to organize a set of activities capable of conducting the pedagogical process in the school is needed.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-10-06
How to Cite
ARAÚJO, Osmar Hélio Alves; RIBEIRO, Luís Távora Furtado. To be or not to be a different pedagogical coordinator: that is the question. Dialogia, [S. l.], n. 27, p. 157–166, 2017. DOI: 10.5585/dialogia.N27.7073. Disponível em: https://periodicos.uninove.br/dialogia/article/view/7073. Acesso em: 22 jul. 2024.
Issue
Section
Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- A primeira publicação do artigo pela Revista Dialogia, em caráter de exclusividade eletrônico e impresso;
- A indexação deste artigo em bases de dados nacionais e internacionais, diretórios, bibliotecas digitais e bases bibliométricas em que a Revista estiver e vir a estar inserida;
- É reservado aos editores o direito de proceder a ajustes textuais e de adequação às normas da publicação.
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Esta obra está licenciada sob uma Licença Creative Commons Attribution 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.