Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de Processamento de Artigos
Editorial Team
Histórico do periódico
Patrocínio
Políticas
Política de Ética
Política de Acesso Livre
Conflitos de Interesses
Declaração de Direito Autoral
Política Integridade Acadêmica
Preservação Digital
Política Crossmark
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Nominata Avaliadores 2023
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Indexação
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 7 No. 1: Pesquisa Educacional e Cotidiano Escolar
Vol. 7 No. 1: Pesquisa Educacional e Cotidiano Escolar
(Jan./jun. 2005)
Published:
2005-06-01
Editor's note
Editor's note
Cleide Rita Silvério de Almeida, José J Queiroz
07-20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.394
Articles & Essays
Is education the "guity" one?
Luiza Cortesão
23-40
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.396
The importance of the cultural dimension in educational research: a transverse proposal
Roseli Fischmann
41-56
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.399
School education, poverty and socialization during childhood and youth: a platform proposal of interdisciplinary research for education
Marcos Cezar de Freitas, Ana Paula Ferreira da Silva
57-86
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.400
The research as a resource for the formation and development of a new teaching identity: notes for an initial discussion
Isauro Beltrán Nuñez, Betânia Leite Ramalho
87-112
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.404
Researching the day-to-day reality of the Pedagogy course: an inconclusive ivestigation
Iria Brzezinski
113-138
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.405
Compared education: theoretical perspectives and investigation
Martha Aparecida Santana Marcondes
139-164
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.406
Manifesto
Vivaleitura
José Rubens Lima Jardilino
165-172
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.407
Resenhas
A escola não é uma empresa
Nelson Dacio Tomazi
175-177
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.408
O público e o privado na educação: interfaces entre Estado e sociedade
Teise de Oliveira Guaranha Garcia
178-181
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.409
Índices remissivos
Índice remissivo de volumes
José Rubens Lima Jardilino
191-216
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.413
Resumos
A árvore do conhecimento e o ensino da matemática
J. J. Queiroz
185-187
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.411
A formação continuada do professor de educação infantil
Helvezir Ribeiro dos Santos
189-190
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v7i1.412
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Brasil)
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 1983-9278
QUALIS-CAPES
A3
cope
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians