Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Cadernos de Pós-graduação v.17, n.2
Cadernos de Pós-graduação v.17, n.2
(jul./dez.2018)
Published:
2018-12-19
Editorial
A Educação Escolar Quilombola, Educação das Relações Étnico-Raciais e para o Ensino de História e Cultura Afro-Brasileira e Africana e a importância de sua presença na Base Nacional Comum Curricular (BNCC)
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.10847
Ligia de Carvalho Abões Vercelli, Carlos Bauer
9-13
PDF (Português (Brasil))
Educação Quilombola e das Relações Étnico-Raciais, História da África e Cultura Afro-Brasileira e sua presença na BNCC
Education of body and ethnic-racial relations under the gaze of teachers
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8409
Kalyla Maroun
15-33
PDF (Português (Brasil))
Quilombola identity and quilombola school eduction: contributions from the experience of a quilombo
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8429
Sandra Nivia Soares de Oliveira
35-54
PDF (Português (Brasil))
Multicultural curriculum as an instrument for the empowerment of maroon schools
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8436
Marcio Antonio Raiol Santos, Carlos Afonso Ferreira Santos
55-74
PDF (Português (Brasil))
The continued teaching training for ethnic-racial relations in Rio de Janeiro: the experience of the PENESB / UFF course
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8456
Vitor Leandro de Souza, Tiago Dionísio da Silva, Tatiane Pacheco de Mattos
75-97
PDF (Português (Brasil))
The knowledges and practices of quilombola Marajoara children - Salvaterra - Pará
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.10315
Erica de Sousa Peres, Nazaré Cristina Carvalho
99-119
PDF (Português (Brasil))
Law 10.639/03 and the ethnic-racial relations in the school envi-ronment: changes and stays
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8865
Nívea Maria Araújo Santana
121-140
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Education training and inclusive education: from ethical-political sensitivity to human condition
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.7169
Marisa Soares
143-166
PDF (Português (Brasil))
Challenges and surprises of the inclusion of a blind child in a classroom
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.7733
Valquiria Bertuzzi Veronesi, Francisca Eleodora Santos Severino
167-182
PDF (Português (Brasil))
Education, communication and media: a theoretical ap-proach
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8514
Douglas Branco de Camargo, Iris Weiduschat, Alvin Noriler
183-196
PDF (Português (Brasil))
Special education policies: analysis of the education plan and guidelines for Macapá-AP special education
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.7647
Marcia Maria dos Santos, Maria do Carmo Lobato da Silva, Ilma de Andrade Barleta
197-221
PDF (Português (Brasil))
Inclusion Policies and the professional reality: the experience of a blind graduate in the Supervised Curricular Internship
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.7667
kalina Salaib Springer, Sabrina Mangrich de Assunção, Yanna D'Angelis de Carvalho Gonçalves
223-238
PDF (Português (Brasil))
Inclusive education, the challenges for their effectiveness
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.7716
Carla Campos de Oliveira Almeida
239-249
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Temas Fundamentais na Escola da Infância, de Ligia de Carva-lho Abões Vercelli; Cristiano Rogério Alcântara (org)
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.10394
Simone Eliane dos Santos Pessanha
251-257
PDF (Português (Brasil))
Plano Nacional de Educação: diversos olhares, de Andréia Nunes Militão e Fabio Perboni
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8560
Sueli do Nascimento, Welcianne Iris de Queiroz
259-262
PDF (Português (Brasil))
A educação básica pública tem solução? de Herman J.C. Voor-wald
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8773
Carlos Lima Dantas
263-267
PDF (Português (Brasil))
A vida cotidiana dos adolescentes em conflito com a lei e o envolvimento com práticas delitivas, de Neusa Francisca de Jesus
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.8819
Agnaldo Aparecido Geremias
269-273
PDF (Português (Brasil))
Formação inicial de professores: da escola normal ao instituto superior de educação - uma abordagem histórica, de Lucilene Pisaneschi
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.7553
Raquel Silva Santos
275-281
PDF (Português (Brasil))
Revista Completa
v. 17, n.2
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v17n2.11190
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
79
Alfabetização musical: o legado de Paulo Freire e a aprendizagem da música
70
VIGOTSKI, Lev Semionovitch. Imaginação e criação na infância. São Paulo: expressão popular, 2018.
67
Avaliação e intervenção psicopedagógicas: um estudo de caso de uma criança em idade escolar com hipótese de dislexia
63
Quando juventude não é apenas uma palavra: uma releitura sociológica acerca da categoria juventude
60
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
digital literacy
writing.
state of são paulo.
teachers
memory. basic education.
ocupations
reorganization
engineering
academic literacy
prejudice.
childhood
preschool
post-truth
startups
ngo
sport
adolescent
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians