Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 23 No. 2 (2024): (July/Dec.)
Vol. 23 No. 2 (2024): (July/Dec.)
Published:
2024-12-23
Editorial
Editorial - v. 23, n. 2, jul./dez. 2024
Carlos Bauer
106-107
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Digital Literacy in Education: pedagogical Practices, Competencies, Challenges and new Technologies
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.27357
Vitor Hugo Ribeiro Anacleto da Silva
108-121
PDF (Português (Brasil))
Academic Background and International Collaboration Networks of Chemistry PhDs: A Study of PDSE Graduates (2013-2016)
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.27085
Jonas Pertusatti, Ivan Rocha Neto
122-143
PDF (Português (Brasil))
Neuroscience and the initial training of teachers for the development of adolescent learning
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.26722
Nadja Luana Barros Cavalcanti Oliveira, Jacy Bandeira Almeida Nunes
144-164
PDF (Português (Brasil))
World Bank and neoliberal education: analysis of the “Educação: Um tesouro a descobrir” (Brazil, 2010)
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.26583
Lavínia de Sousa Almeida Mendes
165-176
PDF (Português (Brasil))
Analysis of technical and technological product categories of professional master's in the Education area
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.26562
Amanda Santos Lima da Cunha, Aline Venceslau Vieira de Lima, Ana Paula Furtado Soares Pontes
177-190
PDF (Português (Brasil))
Teaching internship in the remote period: an experience report during the master's degree in physics
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.26084
Álison Pereira da Silva
191-206
PDF (Português (Brasil))
Self-assessment model (MODAV-MP 2020/2023): a multidimensional approach to improve professional postgraduate programs
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.25782
Júlio César Pereira, Sandra Lúcia Ferreira, Leticia Maria Mota de Moraes
207-219
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Educação Infantil: a escuta pedagógica na formação de professores, de Simone do Nascimento Nogueira. São Paulo: Cortez, 2023. 168 p.
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.27314
driana Lucia Pavan Mezzenga, Nádia Conceição Lauriti
220-223
PDF (Português (Brasil))
Manifesto antimaternalista: Psicanálise e políticas da reprodução, de Vera Iaconelli, Rio de Janeiro: Zahar, 2023, 253 p.
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v23n2.27547
Leides Daiana Freitas Fonseca, Ligia de Carvalho Abões Vercelli
224-227
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Avaliação e intervenção psicopedagógicas: um estudo de caso de uma criança em idade escolar com hipótese de dislexia
100
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
88
A análise de conteúdo e sua importância como instrumento de interpretação dos dados qualitativos nas pesquisas educacionais
88
Quando juventude não é apenas uma palavra: uma releitura sociológica acerca da categoria juventude
81
Resenha crítica da obra Texto e leitor: aspectos cognitivos da leitura da autora Angela Kleiman
76
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
digital literacy
writing.
state of são paulo.
teachers
ocupations
reorganization
engineering
prejudice.
childhood
preschool
post-truth
sustainability
abandoned child.
students
startups
ngo
sport
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians