Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de Processamento de Artigos
Editorial Team
Histórico do periódico
Patrocínio
Políticas
Política de Ética
Política de Acesso Livre
Conflitos de Interesses
Declaração de Direito Autoral
Política Integridade Acadêmica
Preservação Digital
Política Crossmark
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Nominata Avaliadores 2023
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Indexação
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 2: Educação e movimentos sociais
Vol. 11 No. 2: Educação e movimentos sociais
(jul./dez. 2009)
Published:
2009-12-01
Editor's note
Da educação e dos movimentos sociais – historicidade, problemáticas atuais e possibilidades interpretativas
Carlos Bauer, Maria Dilnéia Espíndola Fernandes, José Rubens Lima Jardilino
311-332
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.2128
Thematic dossier
The contradictory relationship between social moviment and state match for the formulation of public policies to field education
Dominique Michèle Perioto Guhur, Irizelda Martins de Souza e Silva
335-352
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1898
The social participation on MOVA ABC: from popular movements of the years 60 to the neoliberal perspective
Edna Cristina do Prado, Sonia Maria Duarte Grego
353-374
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1982
Prominence student-and youth: the production of individual resilient
Jorge Luis Cammarano González, Marcilene Rosa Moura de Castro
375-392
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1665
Educational policies of Brazil or how education was denied to the men and women from rural areas - A historical journey
Adelaide Ferreira Coutinho
393-412
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1931
Education and emancipatory processes in latin america: reflections from José Martí
Danilo Romeu Streck, Telmo Adams, Cheron Zanini Moretti
413-430
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.2006
Artigos
The city and the building of the local politics of education: a case study in a municipality in the west
António Francisco Baixinho
433-456
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1358
La universidad frente a las necesidades y demandas locales / territoriales
Silvina Andrea Sturniolo
457-466
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1888
School as a place of ethnic relations: the case of "German schools" in southern Brazil
Ademir Valdir dos Santos
467-486
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1656
Violence: a neighbor or an inhabitant in the same space?
Júlio Gomes de Almeida
487-508
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1573
Education and Human formation: a historical and ontological discussion
Lucas Dominguini, Vidalcir Ortigara
509-528
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1458
Knowledge management in the current context: from the "productivism" to the training humanization
Naura Syria Carapeto Ferreira
529-548
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1518
Work and training in view of the industrial bourgeoisie
Celso do Prado Ferraz de Carvalho
549-568
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1925
Parliamentary debate on the running of the law 10639/2003: questioning the role of school in the construction of cultural identity and ethnicity in Brazil
Maria do Carmo Xavier, Ana Paula Lacerda Dornelles
569-586
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1901
Director of public schools: theoretical categories of analysis in research on the role
Miguel Henrique Russo, Margarete Bertolo Boccia
587-604
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.2005
Work, teaching profession and the problem of knowledge in initial teacher formation
Ivanise Monfredini
605-620
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.2038
Resenhas
Resenha: O respeito ou o olhar atento
Leandro Petarnella, Maria Lucia Amorim Soares
623-626
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1478
Falar é fácil, escrever também!
Izabel Cristina Petraglia
627-628
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1543
Novas teorias dos movimentos sociais
Ligia Carvalho Vercelli
629-634
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.1737
Lutero & a Educação
Leandro de Proença Lopes
635-640
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v11i2.2028
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Brasil)
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 1983-9278
QUALIS-CAPES
A3
cope
Keywords
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians