Vol. 2 No. 2: Complexidade e Educação

Complexidade e Educação
(jul./dez. 2000)
Published: 2000-07-01

Editor's note

  • Editor's note

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.221
    José Rubens Lima Jardilino
    01-06

Articles & Essays

  • Teaching the human condition

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.222
    Maria da Conceição Xavier de Almeida
    09-26
  • Education in the 21st century. The necessary knowledges according to Freire and Morin

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.223
    José Eustáquio Romão
    27-44
  • The complexity of the evaluation - the evaluation in the Complexity

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.224
    Ernesto Jacob Keim
    45-60
  • Educommunication: the perspectives of recognizing a new field of social interventio

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.225
    Ismar de Oliveira Soares
    61-80
  • Intelligence and mental deficiency at a glance turned to the complexity

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.226
    Roberto Gimenez
    81-90
  • Unesco and the new perspectives to the development of the higher education

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.227
    Jorge Werthein, Célio da Cunha
    91-107
  • Manifesto 2000 por uma cultura de paz e não-violência

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.230
    Jorge Werthein
    108-114
  • Open letter - Unesco

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.228
    Carlos Alberto Torres
    111-114
  • School journal: from an educational instrument to a complex instrument

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.229
    Jorge Kanehide Ijuim
    115-122

Resenhas

  • O Ócio Criativo

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.231
    Eduardo Santos
    129-134
  • Caminhos cruzados. A migração para São Paulo e os dilemas da construção do Brasil moderno nos anos 1930/50

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.232
    Elaine Lourenço
    136-138
  • Os educadores e o cotidiano escolar. Campinas, SP: Papirus, 2000

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.233
    Ivanise Monfredini
    139-142
  • Dialética da Diferença: o Projeto da Escola Cidadã frente ao Projeto Pedagógico Neoliberal

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.234
    José Luís Vieira de Almeida
    143-146
  • Ensino Superior no Brasil – o setor privado.

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.235
    José Rubens Lima Jardilino
    147-150
  • La pédagogie à l’école des differences

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.236
    Nilce da Silva
    151-154

Resumos

Building the research

  • Projeto experimental de pedagogia

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.238
    Sônia Maria P. Iazzetta, Ignez Maria Lemos Nogueira, Margarete Motta
    168-176
  • Projetos de iniciação cinetífica - Departamento de Saúde

    DOI: https://doi.org/10.5585/eccos.v2i2.241
    Eliana Rodrigues
    177-180