Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Focus and Scope
Peer Review Process
Periodicidade
Taxa de Processamento de Artigos
Editorial Team
Histórico do periódico
Patrocínio
Políticas
Política de Ética
Open Access Policy
Copyright Policy
Política Direito Autoral de Imagens
Conflitos de Interesses
Política Integridade Acadêmica
Preservação Digital
Política Crossmark
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
Nominata Avaliadores
Termo de Privacidade e Consentimento Livre e Esclarecido
Indexação
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 10 No. 2: Educação a distância: abordagens críticas
Vol. 10 No. 2: Educação a distância: abordagens críticas
(jul./dez. 2008)
Published:
2008-12-01
Editor's note
Editor's note
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1479
José Rubens Lima Jardilino
275-280
PDF (Português (Brasil))
Thematic dossier
Avaliação da aprendizagem na educação a distância: análise da prática, para início de conversa
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1360
Joana Paulin Romanowski
283-306
PDF (Português (Brasil))
Tutorship, and authoring: new roles fostering new challenges in teacher development
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1480
Iolanda Bueno de Camargo Cortelazzo
307-326
PDF (Português (Brasil))
Formation of competitions from students through an integrated means design
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1481
Antonio Medina Rivilla, Maria Concepción Domínguez Garrido, Cristina Sánchez Romero
327-358
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Educational technology in Physics and Sciences of Nature teaching system, in declarations of researchers: the constructivism versus the instructionism, concrete versus virtual
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1268
Luís Fábio Simões Pucci, Carlos Bauer
361-378
PDF (Português (Brasil))
Politics and financing in the YAE (Young and Adult Education): the changes in the politics of financing of the education and possible effects in the YAE
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1064
Andréa Barbosa Gouveia
379-396
PDF (Português (Brasil))
Fundeb in action: guidelines, criteria, concepts
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1325
Paulo Sena Martins
397-418
PDF (Português (Brasil))
“The Guaicuru School: Living a new lesson”: The relation between management and financing of intermediate schooling
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1369
Maria Dilnéia Espíndola Fernandes, Jorge Luís D'Avila
419-438
PDF (Português (Brasil))
Social visions on the teaching profession
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1346
Celso Conti
439-462
PDF (Português (Brasil))
Human rights: a challenge for the educators
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1295
Eneida Gonçalves de Macedo Haddad
463-476
PDF (Português (Brasil))
Essays
Inclusion and teachers’ training
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1487
Maria Odete Emygdio da Silva
479-498
PDF (Português (Brasil))
La década del 1980 en la universidad pública. Normalización post-dictadura y transición hacia la reforma de los años 1990
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1304
Alejandra Beatriz Martinetto
499-520
PDF (Português (Brasil))
Dialogación versus mutismo. Una perspectiva freireana de la sujetación y des-sujetación
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1488
Rafael Avila Penagos
521-552
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Política Educacional e discursos pedagógicos
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1489
Jorge Luis Cammarano González
555-562
PDF (Português (Brasil))
Internet e ensino: novos gêneros, outros desafios
DOI:
https://doi.org/10.5585/eccos.v10i2.1374
Murilo Jardelino da Costa
563-568
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
História da história da educação no Brasil: um balanço prévio e necessário
447
Os desafios enfrentados pelo educador de jovens e adultos no desenvolvimento de seu trabalho docente
299
Que educação é pública? A privatização de um direito.
211
A pesquisa na produção Do conhecimento: Questões metodológicas
147
Origens, conceitos e propósitos das metodologias ativas de aprendizagem
121
Language
English
Português (Brasil)
certificacao
e-ISSN: 1983-9278
QUALIS-CAPES
A3
cope
Keywords
judith butler
escola sem partido
oppression
freirean pedagogy
dialogicity
teacher
praxis
dialogue
indoctrination
ignorance
sharing
redesign
pedagogue
creas.
skills.
bildung
writings-readings
researchers
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians