Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 22 No. 1 (2023): (jan./jun.)
Vol. 22 No. 1 (2023): (jan./jun.)
Dossiê Juventude e ações políticas - v. 2
Published:
2023-06-29
Editorial
Inquietudes, mobilizações sociais e desafios permanentes
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.24664
Carlos Bauer, Elaine Dal Mas Dias, Patrícia Aparecida Bioto, Maurício Perondi, Leandro Rogério Pinheiro
1-5
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Temático: Juventudes e Ação Política
Democratização psicossocial: aprendizado e desenvolvimento em ocupações escolares paulistas
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.22421
Leandro Amorim Rosa, Salvador Antonio Mireles Sandoval
6-19
PDF (Português (Brasil))
Perspectivas marxistas para uma análise dos movimentos sociais: um breve estudo bibliográfico
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.22916
Isadora Cabreira da Silva
20-30
PDF (Português (Brasil))
Violence and the production of "truths": (un) discursive encounters between hegemonic media and young people from loteamento Kephas/RS
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.22983
Tatiane de Oliveira, Dinora Tereza Zucchetti, Pâmela Marconatto Marques
31-44
PDF (Português (Brasil))
Networks, resistances and struggles for education: a dialogue experience in PPGEDU-UFRGS
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.23024
Vanessa Rodrigues Porciúncula
45-52
PDF (Português (Brasil))
Tactics developed by educators and young people in the periphery to face the challenges caused by the pandemic
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.23029
Gabrieli Oliveira da Silva
53-65
PDF (Português (Brasil))
Political education: the protagonism of secondary students
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.22921
Caroline Ferreira do Amaral, Sônia Aparecida Siquelli
66-78
PDF (Português (Brasil))
Retailing what hurts us Women's resistance speech in the Poetry Slam
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.22978
Natã Neves do Nascimento
79-89
PDF (Português (Brasil))
Teachers and young training in compliance with socio-educational measure: literacy, life project and young protagonism
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.23023
Cristina Miyuki Hashizume, Andrea Guerra Pedrosa
90-102
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The possibility of inclusion of deaf from a state-of learning teaching of discipline chemistry
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.21572
Renata Cardoso de Sá Ribeiro Razuck, Fernando Barcellos Razuck
103-117
PDF (Português (Brasil))
A socialização da educação em Stephen Duggan e Antonio Gramsci – as “sombras fabricadas” em meio às tensões do estado moderno entre os séculos XIX e XX
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.21236
Marcos Antonio Macedo das Chagas
118-130
PDF (Português (Brasil))
Expansion and commodification of higher education
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v22n1.21219
Wagner Pires da Silva, Neiva Afonso Oliveira
131-143
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
79
Alfabetização musical: o legado de Paulo Freire e a aprendizagem da música
67
VIGOTSKI, Lev Semionovitch. Imaginação e criação na infância. São Paulo: expressão popular, 2018.
63
Avaliação e intervenção psicopedagógicas: um estudo de caso de uma criança em idade escolar com hipótese de dislexia
62
Quando juventude não é apenas uma palavra: uma releitura sociológica acerca da categoria juventude
58
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
digital literacy
writing.
state of são paulo.
teachers
educational policies
ocupations
academic literacy
preschool
post-truth
modern science
students
startups
inclusion
complex thought
ngo
sport
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians