Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Cadernos de Pós-graduação v. 16, n. 2
Cadernos de Pós-graduação v. 16, n. 2
(jul./dez. 2017)
Published:
2017-12-06
Editorial
Inclusion of persons with disabilities in basic education: critical and propositive examination
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7315
Ligia de Carvalho Abões Vercelli, Carlos Bauer
1-8
PDF (Português (Brasil))
Dossiê Temático: Inclusão de pessoas com deficiência na educação mundial: exame crítico e propositivo
Inclusive education policy: lack of 10th grade education compared to their peers with disabilities
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7620
Ernesto Martins Candeias
14-36
PDF (Português (Brasil))
The teaching of libras in initial teacher training for teaching the deaf in the regular class: what are the perspectives?
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7433
Emmanuelle Félix Santos, Susana Couto Pimentel, Wilson Pereira de Jesus
37-62
PDF (Português (Brasil))
UNESP’S experience in the processo of incluion of studant whith desabilities
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7718
Soellyn Elene Bataliotti, Elisa Tomoe Moriya Schlünzen, Danielle Aparecida Nascimento Santos
63-76
PDF (Português (Brasil))
The process of school inclusion of the deaf student in common schools: pathways and perspectives
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7323
Ana Paula Zerbato, Daiana Lopes Claro
77-98
PDF (Português (Brasil))
The “digidown culture” continued formation and the construction of knowledge on the sexuality of peo-ple with down syndrome
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7702
Daniella Borges Vieira, Ana Flávia Teodoro de Mendonça Oliveira, Vanessa Helena Santana Dalla Déa
99-120
PDF (Português (Brasil))
Assistive technologies in the virtual learning environments of the technical courses to distance of the CEFET-MG: what are the possibilities?
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7584
Lívia de Cássia Silvia, Mariana Alves Batista Costa, Marcia Gorett Ribeiro Grossi
121-144
PDF (Português (Brasil))
The school inclusion of children with autistic spectrum disorder: family and teachers between challenges, expectations and possibilities
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7603
Régia Vidal Santos, Jason Ferreira Mafra
145-169
PDF (Português (Brasil))
The public policies to encourage the reading of blind and deaf children
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7677
Tatiana de Andrade Fulas
170-190
PDF (Português (Brasil))
The student with visual impairment in the regular network of education
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7411
Tânia Medeiros Aciem, Aparecida Tapia Maruyama
191-207
PDF (Português (Brasil))
Internal determinants of the operationalization of inclusive education: a descriptive study in a public and a private school
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7714
Edilene Maia Brito Medrado, Heike Schmitz, Rita de Cácia Santos Souza
208-228
PDF (Português (Brasil))
Artigos
Training of the pedagogue and school management: an exploratory study
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7565
Luana Monteiro Maciel, Lucilene Schunck Costa Pisanechi, Rosemary Roggero
230-249
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Babel: entre a incerteza e a esperança, de Zygmunt Bauman e Ezio Mauro
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v16n2.7841
Alexsandro Junior Santana
251-254
PDF (Português (Brasil))
Revista Completa
Revista Completa
1-260
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
79
Alfabetização musical: o legado de Paulo Freire e a aprendizagem da música
67
VIGOTSKI, Lev Semionovitch. Imaginação e criação na infância. São Paulo: expressão popular, 2018.
63
Avaliação e intervenção psicopedagógicas: um estudo de caso de uma criança em idade escolar com hipótese de dislexia
62
Quando juventude não é apenas uma palavra: uma releitura sociológica acerca da categoria juventude
58
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
digital literacy
writing.
state of são paulo.
teachers
educational policies
ocupations
engineering
prejudice.
childhood
preschool
students
public policy.
playing
ngo
sport
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians