Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Foco e Escopo
Processo de Avaliação pelos Pares
Periodicidade
Taxa de publicação
Ficha catalográfica
Patrocínio
Editorial Team
Contact
Políticas
Política de Acesso Aberto
Política de Direito Autoral
Arquivamento
Politica Crossmark
Política Integridade Acadêmica
Privacy Statement
Conflitos de Interesses
Indexação
Submissions
Current
Archives
Termo LGPD
Código de Ética
Google Acadêmico - Índice H
Portal de Periódicos Uninove
Notícias
Chamada Dossiê - v. 23, n. 1 - 2024
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 2 (2021): (jul./dez.)
Vol. 20 No. 2 (2021): (jul./dez.)
Published:
2021-12-09
Editorial
Editorial
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.21217
Elaine Teresinha Dal Mas Dias, Carlos Bauer
1-3
PDF (Português (Brasil))
Artigos
The educational shock in the first wave of COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20065
Renata Barbosa Del Ducca, Éderson José de Vasconcelos
4-16
PDF (Português (Brasil))
Professional training in the construction of teaching identity
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20160
Beatriz Pereira dos Santos, Ida Carneiro Martins, Roberto Gimenez
17-27
PDF (Português (Brasil))
Young people in Brazil are never taken seriously
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.19968
Chris Royes Schardosim, Renata Lewandowski Montagnoli, Jonatas Rubens Tavares
28-36
PDF (Português (Brasil))
Pedagogical practices in the socio-educational standard of internment at fundação casa (SP): documental analysis
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20136
Rivanil Rubens Nogueira, Almunita dos Santos Ferreira Pereira, Rita de Cássia Alves Oliveira
37-49
PDF (Português (Brasil))
Short films in the life project like a component curricular
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20365
Devair Gonçalves Sanchez
50-62
PDF (Português (Brasil))
Transatlantic cinematographic: approximations and distances in the formation of the national institute of educational cinema
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.19683
Rafael Fermino Beverari
63-75
PDF (Português (Brasil))
Physical education and cinema: didactic content and social discussions from the scaffolding reading experience
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.19771
Rosiele Oliveira da Encarnação, Gabriela Brum de Deus, Renato Xavier Coutinho
76-89
PDF (Português (Brasil))
The use of film production in initial teacher training
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20216
Valdênia Rodrigues Fernandes Eleotério
90-98
PDF (Português (Brasil))
United States intervention in the local policy of Pernambuco through the alliance for progress education agreement (1961-1964)
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20074
Leonardo Laguna Betfuer
99-114
PDF (Português (Brasil))
Dance as a curricular component of the discipline of art in integrated high school in the IF Sudeste MG
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20162
Paulo Cezar Silva, Beatris Cristina Possato
115-134
PDF (Português (Brasil))
Throw stones at geni: schools are meant to be ridiculed , how good are they at fighting back ?
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20147
Luciano Carlos Mendes Freitas Filho
135-149
PDF (Português (Brasil))
Inclusion of children with autism spectrum in the classroom: challenges and family perspectives
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20650
Parley Lopes Bernini da Silva, Ana Paula Gouvêa, Silvana de Araujo Castro de Oliveira
150-164
PDF (Português (Brasil))
Teaching and learning resistance from the film "the year my parents went on vacation"
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.20229
Hiran Pinel, Rodrigo Bravin, Mendeson Rezende de Moura
165-174
PDF (Português (Brasil))
Resenhas
Mulheres à cesta, de Cláudia Maria Guedes. São Paulo, suque produções, 2019
DOI:
https://doi.org/10.5585/cpg.v20n2.19773
Renato de Sá Dias
175-179
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
5 Most Read Articles - Last 30 Days
Teoria e método no pensamento de Edgar Morin
79
Alfabetização musical: o legado de Paulo Freire e a aprendizagem da música
67
VIGOTSKI, Lev Semionovitch. Imaginação e criação na infância. São Paulo: expressão popular, 2018.
63
Avaliação e intervenção psicopedagógicas: um estudo de caso de uma criança em idade escolar com hipótese de dislexia
62
Quando juventude não é apenas uma palavra: uma releitura sociológica acerca da categoria juventude
58
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Français (France)
Italiano
Português (Portugal)
certificacao
e-ISSN: 2525-3514
B1 - (Quadriênio 2017-2020)
Keywords
digital literacy
writing.
state of são paulo.
teachers
educational policies
ocupations
reorganization
engineering
student assistance
academic literacy
prejudice.
childhood
post-truth
sustainability
students
playing
ngo
sport
visitas_globo
Information
For Readers
For Authors
For Librarians