No. 45 (2023): Fluxo contínuo

Dossiê “Cidade Educadora: princípios e oportunidades”

n. 45, (maio/ago. 2023)

Published: 2023-07-03

Editor's note

  • Cidade educadora: princípios e oportunidades

    Adriana Aparecida de Lima Terçariol, Ligia de Carvalho Abões Vercelli
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.25041

Interview

  • Cidade Educadora: princípios e oportunidades - Entrevista com Cristiano Capellani Quaresma

    Adriana Aparecida de Lima Terçariol, Ligia Carvalho Abões Vercelli
    e24678
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.24678

Dossiê n. 45 “Cidade Educadora: princípios e oportunidades”

  • Investigative practices with babies: a place to be (re)visited

    Daiane Woiciechovski Meireles, Patrícia Ignácio
    e23884
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.23884
  • Educating Cities: a systematic literature review

    Adriana Claudia Junqueira Ribeiro de Alvarenga, Rodrigo Kuestra, Cristiano Capellani Quaresma
    e24668
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.24668
  • Education City and participative democratic management: the case of Porto Velho’s Master Plan revision

    Aparecida Luzia Alzira Zuin, Mariana Lira Dias
    e24163
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.24163
  • Educação para o trânsito: desafios para a formação escolar em uma cidade educadora

    Sirlei Boaventura Araújo, Eloy Alves Filho, Maria Virgínia Dias Ávila
    e24335
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.24335
  • Psychoanalysis and the concept of “Educating City”: a reflection based on the ideas of D. W. Winnicott

    Alexandre Patricio de Almeida
    e24386
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.24386
  • Training opportunities and praxis in the educating city: the city as a curriculum proposal

    Alceli Ribeiro Alves, Luis Fernando Lopes, Elcio Pereira de Souza Lazzarotto
    e24072
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.24072
  • Monte Cabeça de Velho: An element in the construction of educating cities in Mozambique

    Rogério Filipe Mário, Romeu Ricardo Cândido, Maria Aparecida Perez
    e22883
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.22883
  • Right to the educating city in the Brazilian (anti)democracy: between utopias and counterutopias

    Marcos Sardá Vieira, Ivone Maria Mendes Silva
    e24333
    DOI: https://doi.org/10.5585/45.2023.24333

Artigos

Reviews